Tuesday, December 06, 2011

canım memleketim...

99 depremi hepimizin hayatını etkiledi... bazılarımıza etkisi büyük oldu, bazılarına ise daha sınırlı... benim hayatımı kökten değiştiren bir felaketti deprem... hayata bakış açımı, kurduğum ilişkileri, ilişki biçimlerimi.... her şeyi değiştirdi.... depremden hemen sonra sahada olmak, arkasındaki süreçte temel ihtiyaçların karşılanması için çalışmak derken öğrendim, kaydettim, uyguladım... aradan 12 yıl geçmiş... dile kolay...
12 yılda benim hayatımda depremin etkisiyle değişen dönüşen pek çok olay oldu...
van depremi'nin hemen ardından olan bitenleri takip etmeye çalışırken, bugün haberler beni bende ettiii... canım memleketim...

sakaryada 1300 haneyi, depremde hasar gören 1300 evi boşaltmaya karar vermişler... boşaltmaya ikna etmek için de doğalgaz, su ve elektriklerini kesmeye karar vermişler...
hımmmm.... 6 aralık 2011'de yapıyorlar bunu... kışın ortası... insanlar ne yapacak diye soruyorsanız, aşikar ki karar vericiler sormuyor, allah kerim... neyse.... insanlara bu güzide kararlarını ne zaman bildirmişler aciba dedim ben de kendi kendime... 24 kasım... 1999 değil, 24 kasım 2011.... yani 12 gün önce....


şimdi canım memleketim için sorulacak soru şu:
1999'dan beri insanların içinde yaşadığı hasarlı konutlar neden bugün 12 yıl sonra dert oluyor... dert edilmesin demiyorum... ama dert edilme biçimine huysuzlanıyorum...
o konutlarda yaşayan insanlar ne yapacaklar...
belli ki bavullarını alıp o evlerden çıkamayacaklar.... nereden mi biliyorum... çıkabilselerdi içeride oturmazlardı ki....

yani canım memleketim... 12 x 365 günün suyu çıktı da, aralık ayının güzide bir gününde, boşaltılmasına 12 gün kala mı haberdar ediliyor bu insanlar...
bravo valla....
kelimem bitti...
yine....
ne çabuk bitiyor bu kelimeler, bu ülkede onu hiç anlamıyorum işte...

No comments: