Monday, June 18, 2012

kürtaj, koç üniversitesi ve genç kadınlar...

günlerdir parmaklarım kaşınıyor ama tali yollara gönderiyorum kendilerini... ne gibi mi? dünya kupası gibi mesela...
bu akşam özellikle sağ elimin baş parmağını ve sol elimin serçe parmağını tutamadım artık ve kelimeler dökülmeye başladı...
yasayı protesto eden pek çok kadın var tartışma ortaya düştüğünden, doğrusu, düşürüldüğünden beri... kadınların bazıları doğrudan eski adı kadından yeni adı aileden sorumlu olan bakana gitti bu süreçte... hem kabinedeki tek kadın bakan da o zaten.... neden olmasın... kapısının önünde oturma eylemi yaptılar... insan tanrı misafirini içeri almaz mı? bizim bakan davet etmedi içeri... duyumlarım müsteşar görüşmüş kendileriyle ev sahibi yerine... ak sakallı dede olsaydı kesin davet ederdi... neyse... sanırım o kadınlar göz altına alındılar... öyle kapıda oturmak yok... gürültü oluyor, konu komşu kızıyor belli ki...
başka gürültüler de yaptı kadınlar... bir kısmına ben de katıldım. bir kısmını duydum, dinledim...
en son Koç Üniversitesinde benim sayabildiğim 4 tane gencecik kadın seslerini duyurmaya çalıştılar bakana... ne kadar korkuyorlar insan sesinden... fotograflarda gördüm.... 4 genç kadın... etraflarını çeviren korumalardan çok daha ufak tefekler... tehlike olarak yanlarında taşıdıkları sesleri ve kelimeleri.... ellerinde bakanın imzalamasını istedikleri bir kağıt var sadece... bakan kürsüde sosyal politika hakkında konuşacak... onlar da soruyorlar bakana... her gün 5 kadının öldürülmesini, namus cinayeti adı altında katledilen kadınları soruyorlar...
kadınların bedenleri hakkında erkekler hüküm verirken, kabinenin tek kadın ve kadınlarla ilgili politikalardan sorumlu bakanı olarak neden konuşmadığını soruyorlar...
videosunu da izledim... 5 dakika ya var, ya yok... bakan "peki, siz istediniz bunu" deyip korumalarına karga tulumba aldırıyor genç kadınları...
neden? orası bir sempozyum... bakan kürsüde konuşmacı... genç kadınlar da dinleyiciler.... bu durumda soru soran dinleyicileri korumalar soruları beğenmedikleri için mi alıyorlar acaba... kadın oldukları için mi.... soru sordukları için mi... genç oldukları için mi... hangisi...
duyduğuma göre jandarmayı çağırmış korumalar daha sonra.... size teslim ediyoruz bu kadınları demişler... neden?
kadınlar soru sordukları, ya da bakana sordukları, ya da genç olup soru sordukları için mi jandarma-lık oluyorlar...
benim kafam basmıyor olan bitene... şiddet içermeyen son derece demokratik bir eylem neden korkutucu bir faaliyet olarak algılanıyor acaba...
e biri bana açıklasa keşke...

Fotograflar için:
http://www.cnnturk.com/fotogaleri/turkiye/2012/06/15/bakan.sahine.universitede.kurtaj.protestosu/14486.11/index.html#photogal

No comments: