Friday, June 01, 2012

kürtaj, tez ve annem ...


Biraz dilsizlik hali çöktü üstüme... bir yandan avaz avaz bağırmak istiyorum, diğer yanım ise duruyor... 
master tezimde 1930larda kadın bedeni üzerine yürütülen politikalara bakmıştım. doktora tezimde ise 1950lerdeki üreme politikalarına bakmaya karar verdim. 
dolayısıyla bir yandan fazlasıyla gündemim olan, öte yandan ise tarihselleştirdiğim, bugüne ilişkin söylemek istediklerimi "anlatı"da aradığım bir tartışma alanıydı KÜRTAJ... 
talep edilesi olan kadın bedenine müdahale eden diğer alanlardı aslında tartışılası... 1 hafta önceye kadar... 
şimdi... 

şimdi, bedenimi korumak için gideceğim pazar günkü eyleme... benim göğüslerim, benim vajinam, benim cinselliğim demek için gideceğim... bu müdahale ve tartışmaların kabul edilemez olduğunu söylemek için gideceğim... 
dilsizlik hali... çok söyleyesin olduğunda hiç söyleyesin olur ya ... 
çok söyleyesim var... ama bu güvensizlik, taciz hissi içinden dilim yok, kelimem yok... kayboldular... bağırmak istiyorum ayağımı yere vura vura... 
konuşmak için de susmak için de çok öfkeliyim.... 
ve işte tam böyle zamanlarda anneme dönüyorum koşarak... akil olan, mücadele eden, var-olan ve beni de cesaretlendiren olduğu için.. 
benim için de, memleket için de zor zamanlar…

No comments: